18 Juni ~ gott o blandat ~

18 Juni ~ gott o blandat ~

Nu har Arti äntligen fått sommarlov. Han är så glad över att vara hemma med oss. Jag är också glad över att ha han hemma och att få njuta av sommaren i lugn och ro med mina barn och min man. Vi har inte planerat något större till sommaren och som tur är ska inte mina syskon förutom min syster åka iväg på semester så det är skönt. Arti blev firad på måndagen då han snart ska bli fyra år. Han hade fått en fin äggkopp som han älskar, nu har även börjat äta ägg!! :)
På dagis sjöng barnen så fint, blir så imponerad att de kan komma ihåg låtarna, barnen hade fått önska sig låtar. Så fint och massa goda tårtor :) *mums*

  

Igår träffade jag en av mina vänner som jag har lärt känna på en tråd på nätet. Det var kul att träffa henne med sina två söta pojkar Adrian & Eliot, även Saranda (som jag oxå lärt känna på tråden men som jag redan umgås med) var med och hennes söta Omer och Amera. De har nu åkt på semester till Kosova och jag önskar er en trevlig resa!! Saknar dig redan!!

 

Igår fick jag även veta att mamma fått ett positivt besked ang hennes sjukersättning så jag är så glad för hennes skull. Grattis mamma, kommer till dig imorgon med en stor blombukett!! Mamma ska bjuda oss på middag, med "oss" menar jag hela familjen, mina bröder, syster och våra respektive, barnbarn o sin man. Mamma e så generös! Tack för att du finns!! ♥

Jag tänker även på min systers flicka Jona ♥ som har haft så hög feber i några dagar o igår hade det blivit så pass mycket värre och min syster tar henne till vårdcentralen vilka hävdar att det inte är någon fara med henne och tar sig inte ens tid att kontrollera ett barn som inte kan säga eller uttrycka sin smärta i annat än hög feber. De skickar hem de och min kloka syster tjafsar sig till kalmar o får där akut hjälp och det visar sig att Jona har öroninflammation i båda öronen! Ursäkta språket men fy fan för den jävla sjukvården!!!! Man ska tjafsa sig till att få hjälp och speciellt med småbarn! Fy skäms för den läkaren!!

Bilder på Artis rum kommer i nästa inlägg!! :)
/Jeta


Kommentarer
Postat av: Michaela

vad mysigt att bara vara hemma tillsammans! hoppas ni får det bra=)



på tal om sjukvård, hade samma problem igår... Viktor fick hämtas på dagis pga av att han hade feber och bara grinade hela tiden. Han tog sig för örat med. När jag ringde dr och ville komma dit sa de att eftersom han hade somnat och sovit 30 min var det ingen fara! Då kunde det inte vara såå allvarligt så vi skulle vänta!! På vadå? Att han ska bli härdad eller??? Ska man hela tiden behöva känna sig som en överdriven kycklingmamma för att man ringer dr när ens barn är sjukt??? Man betalar sjukt mycket skatt och så kan man inte ens få träffa en dr om ens barn är dåligt... nej fy vad arg man kan bli!!

2009-06-18 @ 21:32:38
URL: http://pak-nga-ne.blogspot.com
Postat av: saranda

hej gumman jag saknar dig oxå men snart ses vi igen massor med kramar

2009-06-21 @ 16:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0